„Triggers” – oryginalna akwarela Barbary Puto. Galeria, nagość, ironia, kobieca perspektywa.
2500,00 PLN

Triggers – Akwarela Barbary Puto | barbaraputo.pl

2025
Jakość muzealna:
Farby Schmincke Horadam
Papier Arches – 100% bawełna – 300 g/m²
Format 46 × 61 cm
Bez obramowania
Certyfikat autentyczności

Jak kupić obraz

🎁 Szukasz wyjątkowej kartki do obrazu?

Do każdego obrazu możesz dobrać ręcznie malowaną przeze mnie kartkę akwarelową z motywem kwiatowym – róże, maki lub niezapominajki. To oryginalny dodatek, który mówi sercem.

🖋 Na życzenie wpiszę dedykację lub życzenia – odręcznie, gratis.

👉Zobacz kartki akwarelowe

Jeżeli ten obraz Cię poruszył i chcesz dopytać o szczegóły - napisz proszę: malarstwo@barbaraputo.pl lub przeczytaj Jak kupić obraz 

Opis obrazu

Triggers to ironiczny komentarz na temat współczesnej kultury konsumpcji i wystawiania emocji na sprzedaż. W przestrzeni stylizowanej na galerię sztuki spotykają się kobiece archetypy, symbole nagości i obojętności. Kluczowa scena ukazuje matkę z dziećmi skonfrontowaną z tryptykiem nagich pośladków i biustów – subtelna aluzja do „Panien z Avignon”, tym razem w formie medialnych fetyszy. Widzowie reagują odmiennie: jedni z dystansem, inni z szokiem lub fascynacją. Ekran EKG z podpisem „The End” symbolizuje granicę pomiędzy bodźcem a emocjonalną śmiercią. Wieszak „In Waiting” pozostaje pusty – jakby coś lub ktoś miał się dopiero pojawić - a może czeka na powieszenie godności. Obraz balansuje między groteską a refleksją, prowokując pytania o to, co naprawdę nas porusza, a co już tylko symuluje emocje.

Galeria „Triggers” nie jest neutralna – tu wszystko jest znakiem.

Inspiracja i przekaz

Impulsem do stworzenia tego obrazu była refleksja nad tym, co wywołuje emocjonalny niepokój – co nas „triggeruje”. W dobie przesytu obrazów i informacji granice się zacierają: nagość przestaje być intymna, śmierć staje się wykresem, matka z dzieckiem zostaje wciągnięta w kontekst, który ją przerasta.

„Triggers” to obraz o odczuciach pomiędzy – między oswojeniem a dyskomfortem, sztuką a prowokacją, cielesnością a nieobecnością. A także o zdezorientowaniu kobiet, które wbrew sobie wciąż muszą „grać w tę grę”.

Kolorystyka i styl malarski

Kolorystyka obrazu jest zredukowana i komponowana graficznie – tło zdominowane przez szarości i beże stanowi tło dla mocniejszych akcentów: czerwieni, błękitu, pomarańczy.

Styl malarski łączy ilustracyjną prostotę z konceptualną ironią. Postaci i elementy kompozycji są nieco zdeformowane, co podkreśla napięcie między pozorem normalności a absurdalnym przekazem.

Ocena kolekcjonerska niezależnego eksperta

„Triggers” to konceptualnie dojrzała i odważna praca artystki – mocna w przekazie, złożona w kompozycji, świadoma historycznych i społecznych odniesień.

Obecność postaci przypominających „Panny z Avignon” czyni ten obraz ważnym ogniwem w cyklu „Les Demoiselles Liberated”, a zarazem samoświadomym komentarzem do statusu kobiet w sztuce i kulturze.

Obraz nie moralizuje – pokazuje. Zadaje pytania o granice: ekspozycji, wstydu, obojętności.

Wartość kolekcjonerska: wysoka, szczególnie w ramach kolekcji prac konceptualnych, feministycznych, krytycznych.

Do jakich wnętrz?

„Triggers” najlepiej prezentuje się w przestrzeniach galeryjnych, loftowych, edukacyjnych i kolekcjonerskich. Sprawdzi się w domach, w których sztuka ma głos – nie tylko dekoracyjny, ale także intelektualny i emocjonalny.

Dla kogo na prezent?

Dla osób, które nie szukają ciszy – lecz bodźca. Dla ludzi myślących, dla kolekcjonerek i kolekcjonerów sztuki współczesnej, kuratorek, artystów, kobiet i mężczyzn, którzy rozumieją, że obraz może być nie tylko ładny, ale ważny.

Jak kupić obraz

Dodaj obraz do koszyka i przejdź do finalizacji zamówienia – to szybki i bezpieczny proces.

📦 Wysyłka obrazu:– Na terenie Polski: kurierem – gratis– Na terenie Unii Europejskiej: wysyłka odrębnie płatna – koszt ustalany indywidualnie

Obraz wysyłany jest na płasko, bez rolowania, starannie zabezpieczony.

🖼 Rekomendowana oprawa:Rama z passe-partout o szerokości minimum 5 cm, najlepiej w kolorze neutralnym, by nie odciągać uwagi od treści obrazu.